alampauh

Saturday, March 23, 2013

Bau, Panas, Bunyi!!!

Assalamualaikum...

BAU
Semua ada deria bau kan..?
berapa ramai yang bersyukur dengan nikmat tu?
Nak cerita skit pasal pengalaman aku ni..
last 2 or 3 weeks ago..(tetiba skeping london plak)
aku kena 'serang' ngan migrain dan selsema yg agak teruk gak la..
lepas 2-3 hari tu baru aku perasan yang aku 
tak bau apa2 langsung...
camna aku boleh sedar? 
masa nk kuar rumah sembur ler minyak wangi kat badan..
tetiba tak de bau...aku pelik gak sbb minyak wangi  tu bau kuat gak..
hai aku beli ORI ok..takkan kena tipu kot..
TAK ADA BAU LANGSUNG...
lepas tu aku mula rasa cuak...aku try cium2 , hidu2 
benda2 yang ada bau dlm rumah nih....
semua aku tk bau apa2 pun...masa tu mcm2 ler dlm kepala nih...
aku letak minyak cap kapak kat hidung ni pun tk bau apa...
cuma rasa pedih jer...
dalam seminggu gak aku hilang deria bau nih..
masa tu baru laah tahu nk menghargai nikmat BAU ni..
bukan setakat tk bau, makan pun rasa tak sedap...
bayangkan semua makanan tak dak bau...
memang rasanya OUT skit...
skrg nih Alhamdulillah dah dpt balik deria tu...BERSYUKUR sangat...
kita tkan menghargai sesuatu sehingga kita kehilangannya...
~tp yg bestnya aku boleh selamba je bawa moto belakang lori sampah.. :)

PANAS
Hari ni aku pi main ping pong MAKSWIP kt Puchong..
boleh la kan main skit2...bukan terer sgt pun 
cuma BNM tak ramai player pun...
jadi dapat lah peluang nak wakil bank...
muhahahaaha
Apa yang nk aku cerita kat sini...
dewan tu, Ya Allah punyalah panas...
korang takyah buat apa pun..
masuk - duduk - terus berpeluh..
bergelen2 gak ler peluh yg mencurah2 hari ni..
dah macam main dalam sauna...
memang giler PANAS..
~anyway, Congratulation kepada team wanita keran berjaya sampai final...

BUNYI
Sebentar tadi, sedang aku dok lepak2 tengok TV...
tetiba dengar bunyi motor depan rumah...
kemudian dengar suara perempuan mintak tolong..
Rupa2 ada 2 orang perempuan baru balik berjalan kaki
dari pasaraya dekat rumah aku ni kena SAMUN..
betul2 depan rumah aku ni...
kesian kat diaorang...tapi selamat la tak cedera ka apa ka...
cuma dompet duit je yang kena ragut...
dah makin rasa tak selamat kawasan perumahan nih...or mmg Malaysia makin tak selamat..
dah ler rumah ni pernah kena pecah masuk...
Semoga Allah melindungi...

BISMILLAHITAWAKALTULILLAH...














4 comments:

  1. Uik bahaya tu bro hilang nikmat membau, bunyinya macam serius...harap x apa2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan...harap2 tak de apa2 lah...takot nk gi check... :(

      Delete
  2. So team lelaki apo pon tk bleh la eh?
    Congrats!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... i team B, team A tak tahu result. kul 430 balik dah...team A kul 730 ada game lagi...penat nk tunggu....PANASSSSSS...

      Delete