alampauh

Wednesday, October 17, 2012

DEmam ooH dEmaM...

Assalamualaikum...

Tetiba smlm aku 'terkena' peenyakit demam nih..
Aduh...dah lama tak demam..
rasanya sejak aku berhijrah ke Shah Alam ni..
ni le kali pertama aku demam...

aku ni jenis yg jarang kena penyakit ni...
ALHAMDULILLAH la kan..
Tuhan maha adil adil..Dia tau orang bujang ni
kalau demam tak dak sapa nk jaga...
sbb tu kot aku jarang demam...

dan..sekali kena mmg aku rasa cm teruk sangat...
pergh lenguh dan sengal2 satu badan..
dengan tekak rasa perit...batuk...kepala berdenyut...

tapi yg best nya...aku pi klinik...
doktor cakap tak demam..huhuhu...
abih yg aku rasa sejuk, pening kepala, sengal satu badan tu apa?
huhuhu...

cmna nk bgtau ek?
aku rasa sebab suhu badan aku mmg agak rendah kot...
sbb tu jarang demam...
aku bukan cakap kosong...dulu masa H1N1 
aku ler yg jadi tukang amek 'suhu' semua staff kat opis aku
sbb nak report kat pengarah...siap dahi pengarah pun aku 'tembak' nak amek suhu..

berbulan gak ler aku jadi pencatit suhu..
dan dari situ aku dpt tahu yg suhu badan aku mmg selalu rendah..org lain everage dlm 36 celcius..
aku dlm 34 cam tu...

abih cmna...tadi pi check kt klinik...
doktor tunjuk bacaan 36.8!
tak demam katanya..

aku mmg dah agak...tak tahu lah kan...semua suhu badan manusia ni sama ker?
36.8 tu kalau bg aku naik 3 celcius dari normal suhu badan aku la..
tapi doktor mungkin lebih tahu dari aku...

tapi aku terpikir jugak....mungkin sbb tu aku jarang demam...
mungkin sebab tu aku selalunya cepat sejuk kalau mandi kt air terjun...kalau pegi berkelah mmg aku yg paling cepat menggigil..mungkin sebab tu jugak aku kurang berpeluh...
pernah berjalan ngn member2 ke Sogo...aku tak la berapa berpeluh...tp tgk diaorg...pergh...peluh mencurah2...

ntah la kan...aku cuma berharap semua baik la utk diri aku...
Ya Allah kau jauhilah penyakit dari diri aku ini..AMIN...


2 comments: