alampauh

Monday, October 1, 2012

dah lama tak pi....

Assalamualaikum / salam sejahtera...


Dah lama rasanya aku tak pi tempat ni...
tempat apa??

hehehe...
Pasar malam je..sebab yang paling utama
aku selalu balik keja lewat sampai rumah 
memang malas la nak keluar merayau2 kat mana-mana
dah...jadi aku memang jarang le ke pasar malam 
kawasan sini..

satu lagi sebabnya, pasar malam kat sini aku rasa macam kureng jer..
mungkin aku tak jumpa pasar malam yang gempak2 mcm kat kampung
aku kot...lagipun citarasa makanan memang selalu
menjadi masalah kat aku ni..

hehehe...nk buat macam mana tekak aku memang macam ni..
Dan sejak aku berhijrah kat sini memang aku dah kurang 
shopping kat pasar2 malam ni..
dulu kat kampung aku memang suka shopping kat tempat-tempat
macam ni...murah, boleh tawar menawar...

Tapi la ni, shopping kat shopping mall jer..
tawar menawar? memang tak dapat la..
terima jer diskaun yang dah ditetapkan..
tapi ada jugak la benda2 yang murah..
tengok la kan, kalau ada SALE baru aku gi shopping..

Dah lama tak tawar menawar ni, aku rasa skill aku pun dah makin karat.
Hari ni aku beli beg galas baru...
Boleh tawar rm5 jer..
kalau dulu mesti dapat kurang dalam rm15 ..
Ntah cmna tadi dapat tawar rm5 pun dah puas hati...hmm
terima saja lah seadanya...


ok lah ...harganya mula2 rm30 so aku dapat rm25..murah jer..
Janji aku boleh galas hari2 pi keja.
Beg aku sekarang dah putus tali.

Err ....sekarang ni aku gila beli ONLINE plak...
Tetiba best plak beli online ni..tak payah susah2 jalan..
penghantaran sampai rumah/opis

benda yang aku beli? Baru dua je setakat nih...

1st item:

Ini beg aku beli bukan untuk aku tau..
untuk ibu terchenta kat kampung..
aku tak tahu sangat bab2 beg ni..
Beg longchamp..
aku tengok ramai jer opismate aku beli..
jadi aku pun tumpang sekaki la beli...
harga RM250...hah beg galas aku rm25 jer..
Tak pa la...untuk ibu terchenta kan...
bila lagi nk berbakti untuk ibu kita...


2nd item:

Seiko Watches – Seiko 5 Military Automatic Mechanical Self-Winding



Ni aku beli untuk aku sendiri la..sebabnya jam aku dah rosak..
aku ada dua jam tangan ni., nak jadi cerita dua2 rosak...
jadi aku 'terpaksa' la beli yang baru..
boleh terima ke alasan tu?
hehehehe

So apa yang korang shopping ari ni?
tak kira la kita shpping kat mana pun..
Pasar malam ke, shopping mall ke, ONLINE ke..
yang penting kena berhemah..
ikut kemampuan...
bak kata orang dulu 
UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI ye..!!
Jangan sampai hutang keliling pinggang sudah..

;P


No comments:

Post a Comment