alampauh

Friday, August 3, 2012

14 dah....kejapnyer...

Salam semua...

dah 14 hari dah yer...
rasa macam baru je posa...

amacam dgn posa korang..
dh ada yg tinggal ker?
errr...bg yang perempuan yg lah ye...
yg lelaki ni ada ke yg 'uzur syarie'?

ingat puasa wajib bagi:

1-Islam
2-Cukup akal
3-Tiada keuzuran

kalau bagi yang belum sempat qadha puasa tahun lepas?
puasa yg 'terlangkau' tahun kena bayar fidyah secupak beras + puasa
Jangan ingat kalau dah bayar fidyah tak perlu ganti puasa ye...

wah wah dah mcm ustaz plak..
sbnrnya aku dok menaip ni sambil dok tgk 
kuliah kt TV..hehehhe
so taip je la apa yg menarik perhatian aku ni...

Sbb ada yg ingat kalau dah bayar fidyah, jd dah tk perlu ganti puasa...
NO NO NO!

kalau macam tu ramai le orang2 kaya yang tk puasa...
ye la kan....bayar jer fidyah, tk payah puasa...


dan satu lagi...
Jangan sgt mengejar yg sunat sampai tertinggal yang wajib..
(peringatan untuk diri sendiri)

"Sebaik-baik sedekah adalah sedekah benda/harta yg kita paling sayang/suka"

hah mcm mana dgn misi turun berat badan aku..
nampak mcm susah jer nk turun walau sekilo...
mampu?
bulan puasa pun tk mampu turun berat badan...
nk buat mcm mana bulan puasa ni rezeki betambah2...
ada je jemputan berbuka...boleh kata setiap hari (kecuali sabtu n ahad)
so kita tunggu lah je sampai akhir Ramadhan ni berjaya ke tidak...

ok la...sekian

selamat beramal....

1 comment:

  1. Jom tolong aku menyawet bulan poser,,,kompom turun 5kg seminggu..amacam?ada brannn?

    ReplyDelete