alampauh

Friday, July 13, 2012

Tipon oohh Tipon...!

Salam semua...

al-kisahnya:

Masih dok terngiang-ngiang lagi
pesanan mak aku
"Kalau pi sembahyang Jumaat, dengaq apa yg khatib baca,
tu rukun solat jumaat..."

Zaman sekarang ni, ye la kan...
teknologi makin canggih manggih...
semua orang ada handphone.
 Rasa mcm tk lengkap je kalau tertinggal HP kat umah kan...
mesti semua pernah rasa cm tu kan...
rasa mcm tk lengkap...

Tapi apa yg aku  nk cerita kat sini;
TAKKAN LA MASA KHUTBAH PUN DOK LEKA NGAN HANDPHONE..

ramai gak yg aku tengok asyik sangat ngan HP masing2 masa 
khatib tgh baca khutbah...kebanyakkannya dok chat or sms..
hai takkan la tak boleh tunggu sampai habis solat jumaat dulu kot.
Busy sangat ka? 

bukannya apa kekadang kita terlampau leka dengan dunia...

"Demi masa, 
sesungguhnya manusia berada dalam kerugian.
 Kecuali orang-orang yang beriman & mengerjakan kebaikan serta saling berpesan (menasihati) untuk kebenaran,
 dan saling menasihati dengan kesabaran." 

Al-Asr (103): 1-3


No comments:

Post a Comment