alampauh

Saturday, July 28, 2012

Summer Olympic : OPEN!




Salam semua...


Yea...bermula dah...
NI salah satu benda yg aku suka tengok...
acara sukan...hehehe..
tak kira la sukan apa aku mmg suka tonton...

tambah2 kalau bab2 olimpik ni kan...
Kalau sukan besar mcm ni..
pembukaan dia mmg gempak habis la kan
terutama bab masa nak nyalakan obor..
MANTOP!
semua tuan rumah akan bermati-matian nk
buat acara nyalaan obor yg paling gempak..
tapi yg lupa ye "obor" Ramadhan masih menyala...heheehe
perbanyakkan ibadah..

ok pasal olimpik nih..
David Beckham jadi duta olimpik..
Bg aku ok jer...ye la sapa yg tk kenal dia kan...
lagi pun dah mmg dia legend...
aku rasa dia mmg layak...
duta olimpik 2012...

Satu lagi pasal MASKOT!
maskot kali nih aku tk paham skit...
dah abih ke semua binatang kat Great Britain tuh?
bg aku terlalu abstrak la maskot tuh..
File:Olympic mascots (cropped).jpg
Wenlock and Mandeville.

So tunggu je lah acara sukan ni berlangsung..
aku paling suka acara balapan...
dan yg paling suka acara lari berganti-ganti
atau relay dlm bahasa LONDONnya...
best best n best..
hehehe

korang suka acara apa?


hah satu lagi..
apa yg aku perasan
makin bnyk negara2 yg masuk bertanding
yang aku tk pernah dengar@ tak tahu..
heheeheheh

antaranya:
File:Flag of American Samoa.svg
American Samoa
File:Flag of the Central African Republic.svg
Central African Republic
File:Flag of Djibouti.svg
Djouti

File:Flag of Eritrea.svg
Eritrea

File:Flag of Macedonia.svg
Macedonia

File:Flag of the Comoros.svg
Comoros

File:Flag of the Federated States of Micronesia.svg
Federal State of Micronesia

KORANG KENAL KE NEGARA NI?!





No comments:

Post a Comment