alampauh

Sunday, July 15, 2012

Jiran oh jiran... lagi...

Salam semua..

Aduh..aduh... aduh...
Aku rasa aku dah post pasal jiran aku nih...
tp aku nk jugak post sekali lagi..

mana taknya...dia buat hal lagi...
sesak dah lubang hidung aku nih..

kisahnya?

sesapa yg dok keyel and shah alam ni tahukan...
kalau rumah teres 'tong sampah' (tempat buang sampah tu) kat 
pagar depan rumah....arkitek mana le yg buduh design cmni...
kalau kat Penang, lori sampah ambek kt belakang rumah...

Kat sini lori sampah ambek kat depan rumah...
jiran aku plak renovate rumah sampai tk de tempat buang sampah...

JADI???
dia buang/letak kat tong sampah umah aku ler (selamat aku sewa jer)
aku tak kisah sangat...

Tapi berpada2 la kan...
dah tahu buang kat depan umah orang...
rancang le sikit sampah ko tuh...
dah tahu ujung minggu tak de orang kutip...
jangan ler letak PERUT IKAN kat situ...


dia punya BAU....
paham2 je la kan..
perut ikan  kalau dah busuk...mmg menusuk idung la...
tiap kali aku kuar masuk umah...ada bau...
buka pintu rumah pun bau sampai ruang tamu...
jenuh aku dok sembur air freshener dalam umah aku nih

Aduh...jiran oh jiran...mana le letak ko punya otak nih...



3 comments:

  1. Siot punya jiran.Hahahahaha..aku suka style bini aku.Jika ada kulit udang atau perut ikan dia akan bungkus elok2 dalam plastik kemudian dibalut surat khabar tebal,kemudian diletakkan dalam peti sejuk bahagian bawah.Itu memang tempat khas sebelum dibuang ke tong sampah besar kira2 200m dari umh.Kami tak amalkan longgok di depan rumah biarpun ada disediakan tong,sebab nanti bau busuk.Dan apa kita rasa kalo kita pegi umah ssorang belum masuk umah lagi dah dihidangkan bau busuk.So bak kata ko arkitek bangang mana tah buat tong sampah letak dpn umah..ha ha ha..

    ReplyDelete
  2. ya EZ ooi baguih2 bini ko...ni masalahnya bukan 'sampah' kitaorg...'sampah' org sebelah...

    ReplyDelete
  3. Jiran sy ni teruk gak..rumah renovate sampai tpt sampah diorang dah xde..lepas tu sampah letak dpn rumah sy
    nampak sgt la cam sampah sy buang...
    penah skali tu 2 mggu org xkutip sampah dlm peti sampah rumah sy..diorg ingat sampan kat luar tu sampah dari rumah sy

    paling tension, kucing bela byk anaknye mati kat dlm kawasan rumah sy gak nak kene buang, kucing muntah la...mmg sakit hati la..anak makan jajan/kapas korek telinga selamba campak dalam area rumah sy

    ReplyDelete