alampauh

Wednesday, July 25, 2012

Bazaaarr Ramadan...

Salam semua...

Ramadhan Karim...

So kalau tiba ramadan, bazar ramadan pun bercambah la kan..
tp kalau orang bujang mcm aku nih...
balik pun cecah rumah dlm kul 7 lebih...
bazar ramadan ni mmg rahmat la...
ye la kan kul tujuh lebih baru sampai umah...
nak masak ker? tu pun kalau reti masak la..
ada bazar ramadan dekat umah ni syukur lah kan...

tp hmm selera aku lain skit...
walaupun posa, tp klu aku pi bazar ramadan kat umah aku ni...
hmmm....tk tau apa nk beli...
menu aku tgk sama jer...
ye la, bazar ramadan tu pun tk besar...

tp kalau aku balik penang...mmg tk cukup tgn kalu membeli..
semua makanan tgk mcm sedap jer...semua nk beli...
Kat sini aku tgk so so je la...tk berapa kena ngn selera aku...

tp mmg tk leh nk kurus jugak lah kan..
sbb mulai esok dah ada jemputan 'berbuka'...
yeee haaaa...
cm tahun2 lepas la kan...rezeki...gi makan free je hari2...
untung gak lah kan dept aku keja tu..
slalu dpt jemputan utk berbuka nih...
tahun lepas mmg berat aku tak turun pun...tahun ni???

aku baru timbang..
nak tahu berapa...

68kg

sebenarnya 68++ tp letak 68 jela kan...hehhee
rasanya boleh turun tak tahun nih???..hmmm

ok lah malas nk celoteh panjang2..

releks n tgk pic ni sudah lah ye...

1 day posa..ronda bazar ramadan kubang semang @ org slalu panggil  parit/ban busuk

ushar jangan tak ushar...

makin lama orang makin ramai...biasalah kan...ingatkan 1 day tk ramai

peberet aku nih...Popia Mak Teh...tp kuah dia dah rasa lain..huhuhu

'Mem Besar' tgh dok perati nak membeli...pilih ye mak...

ni le sbhgn drpd menu 1 day...sebahagian baru tu

2day punya menu...berbuka sblm balik Shah Alam...

kalau balik kg mmg meriah juadahnya...
maklumlah...semua berkumpul buka posa sekali..
mmg ramai...jd menu pun harus bnyk jugak..hehehhee

bestnya buka posa kat kampung...

nak balik kampung lagi lah....huhuhuhu



4 comments:

  1. Perghhhh! Nasi Ayam tu mmg nampak (tu lum aku makan lagi kan) menyelerakan.. mua ha ha ha... >.<

    p/s: aku henggat ko ni lalang mcm org len keh3 bagus2 itu la semangat yg aku nak :)

    ReplyDelete
  2. nasi ayam tuh homemade tuh...mmg best...hasil gotong-royong adik beradik yg buat tuh...heheheh

    Aummmm...Harimau Malaya

    ReplyDelete
  3. hahahha maap yer nan aku gelak...tapi aku rasa nak gelak sangat part turun berat badan tuh...hahahahha gelak gelak lagiii....

    ReplyDelete
  4. amboi puan nolie...skodeng2 kt blog puan nolie, tgk pic..fuhhh dah mcm tk kenal....bahagia ek...sbb tu bertambah 'sihat' no...

    ReplyDelete