alampauh

Friday, June 29, 2012

MADU OH MADU...

Salam semua...

hmm...madu...kalau org lelaki mmg suka kan..
kalu org pompuan..pergh...dengar je madu mcm dengar perintah utk berperang..
hehehe betul ker?

sabar..sabar..sabarrrr...
ni aku nk crita pasal madu asli...bukan madu tiga..

Masa aku pi ngurut kaki, lutut terkehel masa main badminton,
 kak Dar ( tukang urut tu, dah tua tp mmg org pggl dia 'kak' 
tp dah tahap makcik2 dah)..
masa ngurut tu mcm2 petua yg dia bagi...antaranya suruh minum madu..
err minum ke makan madu? hmmm konpius sekejap..
kalau madu tu letak dlm sudu kira minum ke?
eh tetiba terkonpius...minum/makan madu.??/

apa2 je lah...tp petua yg kak Dar bg tu mmg kena minum lah,
sbb kena campur ngn air suam secawan, kacau dan minum tiap2 pagi.
dan aku pun buat lah...ye la kan...mmg bnyk dah dok dengaq khasiat MADU ni kan...

ni lah madu yg aku selalu minum...beli kat pasaraya jer..
sblm ni mmg tk pernah nak makan/minum madu cm tu jer...
mula2 buat madu campur aur suam tu mmg tk habis minum..
mcm dah set dlm otak, ubat, EEEEIIII...jd minum pun tk habis..

Dan kisah selanjutnya,
minggu lepas aku pegi PD..
jalan2 kat pasar mlm tepi pantai tu, ada ler awek jual MADU...
aku pun try rasa...wah lain benar rasanya...MADU TUALANG kot.
tp mmg lain rasanya lagi sedap dari madu yg aku beli kat pasaraya tuh...huhuhuh


Aku beli madu ni sbb ada org bg tau, makan/minum madu ni boleh
sembuhkan batuk. Ya, aku batuk dah lebih seminggu...ubat batok tak jalan.
So try lah petua2 yg org bagitau nih...
Tp apa yg aku nk bgtau kat sini...madu tempatan mmg sedap..

JADI BELILAH BARANGAN TEMPATAN!!

Dan kaum2 hawa sekalian, jgn benci MADU ye!

1 comment: