alampauh

Friday, September 16, 2011

Syawal dah nak habis....

alkisahnya:

pejam celik pejam celik...
kejap jer rasanyakan...dah nak abih dah pun syawal..
so macam mana?
bnyk ke rumah terbuka yg korang pi?
aku? ada la skit...

time nak makan mmg sedap kan..
tapi bila time nak  timbang berat badan..
FUHH....berat je mata nak memandang
angka-angka yg mendadak naik lepas puasa nih..
haihh...nak turun punya la susah..
nak naik bukan main senang lagi...

Nak buat cmnakan..redha jer la..
boleh ker nak redha jer?
sedangkan apa yg masuk mulut tu kita sendiri yg suapkan..
bukan apa keba beringat jugak lah kan..
makan mmg sedap...tp yg sampai berlebihan..
bukan apa...takot nanti kot2 penyakit pulak yg hinggap..

Jadi sama2 lah kita ke gym ye...
bersenam skit..kasi gerak2 sikit semua lemak2
yg dok berkumpul kat badan tuh...
aku pun tgh cuba2 nak control nih..
susah gila...Malaysia kan penuh ngan makanan...
tambah2 kalau balik kampung...diet? 
letak ke tepi ler.. ;)

Tapi tak salah kalau beringat sblm kena..
tumpang badan nih tk berapa besaq lagik..
elok ler jaga2 sikit kan..
ok la..sampai sini dulu la aku merapu buat kali nih..
nak kuar carik makan jap..
lapaq..
;)

p/s: buat jiran sblh, ada niat nak turun gym...chayokk!!!

No comments:

Post a Comment