alampauh

Tuesday, June 7, 2011

jiRan oH JirAN..!!!

al-KIsahNYa:

ok lah sebelum  aku berceloteh
panjang lebar lagi...baik aku
cegheta skit intro kt hgpa no..

bagi yg mmg org Selangor or KL nih
mungkin tak terbiasa kot dgn senario nih..
senario apa?
hehe

bukan apa...cuma pasai rumah2 teres kt sini..
kat belah UTARA lah kan..
rasanya semua rumah teres ada tong sampah kat belakang 
rumah...
Lain plak ngan kat sini ...
TEMPAT BUANG SAMPAH
ada kat gate depan rumah...camna tuh..?
aku pun masa mula2 dok sini heran gak..
apa kejadahnya tong sampah depan rumah kan..
terima je lah..arkitek bongok mana lah yg buat pelan cam nih..

So apa yg jadi??..
ujung minggu...masa aku dok rehat2 kt ruang tamu..
tetiba ada BAUUU!!
alamak..bau busuk apa plak nih..
bangkai tikus ker?
tapi rasanya mcm bau perut ikan jer..
tapi aku tak pernah plak beli ikan2 segar nih..
orang bujang..besa la..makan kt kedai..

aku mula la menjadi CSI..
mencari2 bau busuk tuh..
aku mmg tk suspek ler kt tong sampah umah aku..
sbb aku tau sampah aku..tk de nyer perut ikan..

dah semua kawasan rumah aku check..
then aku jenguk gak kat tempat buang sampah umah aku tu..
GUILTY AS CHARGE!!!
mmg ada satu bungkusan sampah yg mmg bkn aku punya..
tu SAMPAH JIRAN AKU...

Aduh mana dia taruk otak nih..
dah ler umah dia renovate sampai tk de tempat buang sampah..
tumpang tempat sampah org ...buat cmni plak..
pikir-pikir ler...
ujung minggu nih mana ada lori sampah mai amek
sampah ko tuh..
yg jd mangsa ? aku ler..
terpaksa bau ikan busuk tu seharian..
arkitek buat pelan umah ni pun bongok..
ada ke tempat buang sampah letak kt depan??

JIrAN oH JIran!!

           

3 comments:

  1. biler masa aku buang perot ikan dalam tong sampah..moskel moskel...

    ReplyDelete
  2. huh kalau 'jiran sblh' nih buang..mmg aku bom kolam ikan dia..

    ReplyDelete
  3. elok pi campak taik jer kat rmh jiran yg prangai mcm lahanat ni

    ReplyDelete