alampauh

Thursday, June 2, 2011

12 mlm....AkU KElaPaRAn..!!

alkisahnya:
Kononnya lah kan...
aku ingat nk ler control skit..
apa sebabnya? apa punca nya?
bg yg tak tau sila ikut link di bawah...


Dah berjaya dah ...
2 hari tau aku tak makan time2 malam nih..
hehehehe..
maasuk hari ke-3...
pergh...
dia punya dugaan...

Balik jer dr main badminton...
tetiba perut aku berkeroncong..
aku kelaparan...hehehe..ronda-ronda
kat taman depan umah aku..
ingat nk beli koay teow kerang..

elok aku berhenti jer..brader tu bg tau dah habis..
huhuhu...
pusing2..ushar2...tak de yg berkenan..
aku terus balik..

tiba2 jer rasa rajin nk masak maggi..
besala kan  orang bujang..
tu jer resepi yg aku tau..
tapi aku mmg masak maggi...
sekali lagi MASAK..

aku tak suka sgt makan maggi dgn air panas jer..
terdesak sgt baru aku buat cam tuh..
korang tak caya?!

meh aku boh gambar maggi yg aku buat tu..
kalau time kelaparan nih aku mmg rajin skit..

TADAAAAA!!!

cam na? ok tak...hehehe tu jer la yg aku reti buat...
janji sedap bagi tekak aku nih..

nk resepi? cewahhh mcm ler sedap sgt kan..
tapi aku tak kisah..
aku nk tulis gak resepi dia sbb ari ni aku terlebih rajin skit..

BAHAN2:
Maggi Ayam - sudah tentu lah kan
Bawang besar- 1 labu
ubi kentang
bunga kubis
bawang merah
bawang putih
cendawan
kacang buncis
Telur
air
lada hitam dan garam.

CARA2:
Semua bahan tu potong ler ikut suka hati korang...janji boleh masuk mulut..
pastu tumis bawang merah dan bawang putih...
dah naik bau..masukkan air..
pastu masukkan kentang dan bawang besar..rebusssss sampai empuk..
then masukan bunga kobis, cendawan dan kacang buncis...rebus sampai layu skit..
boh lada hitam..(aku pakai pepper yg aku amek kt McD..heheh)
dan garam secukup rasa..

bila semua dah empuk...masukkan maggi..
then telur...dan serbuk perasa..

dan SIIIAAAPPP!!!!
boleh makan...kalau kena ngan selera korang ler..

selamat mencuba..muahahaha






2 comments:

  1. haha...resepi tuh 'special' tau..sebab tiap2 kali masak maggi, respi berubah..ikut menda apa yg ada kt dapur..hehehe

    ReplyDelete