alampauh

Thursday, May 26, 2011

TRaffiC LIghT n MaMaT PAKIstan

al-kisahnya:
ilustrasi kawasan kejadian...
Ni kira mood rajin lah ni..
sampai boleh lukis2 ni pakai 'paint'.
Ni ler simpang yg aku kena lalu tiap2 pagi.
Dia punya jem .. fuhh..

kalau tgk gambar tu..lane aku tu tak ler jem sgt..
jalan 'A' dan 'B' yg selalunya jem..
Tapi kalau ada 'abg polis' kat situ..
fuhhh...
boleh la menaikkan darah pepagi nih..
ya la dia pun dok buat keja dia kan...
aku paham...tapi sakit hati mmg tk leh bendung...

pasai apa aku marah?
rasanya korang pun tau kan...
cuba bayangkan...
dia bagi keta dr 'A' jalan sampai habis..
then keta dr 'B' pulak...
abih tu lorong aku nih..
yang tak berapa nk jem kena tunggu
kadang-kadang tuh sampai 10 minit..

tu yg boleh buat aku hangin pepagi tuh..
cuba la kan..buat format lain plak...
contohnya...Lepas lorong A jalan..
bagi lorong C jalan...
then lorong lorong B dan lorong C balik...

tak ler org yg kat lorong aku ni kena
tunggu lama walaupun jalan tu tk jem..

Hmm...tadi masa dok tgh tunggu 'giliran' tuh..
ada ler sorang mamat pakistan kat depan aku..
tunggu punya tunggu punya tunggu..
tak jalan-jalan jugak..

tetiba moto mamat tuh mati..
moto kriss..
dia pun cuba ler hidupkan enjin tuh balik..
tendang punya tendang punya tendang..
lama jugak la dia dok cuba tendang 'engkol' tuh..
nama starter tendang tuh engkol ker?
hentam saja lah

tetiba 'PRAKK..!!'
benda alah tuh patah..
aduyai..kesian plak aku tgk dia..
dah ler panas berpeluh2...nk wat camna..
nasib tk baik dia hari tuh kan..

terpaksalah dia tuntun moto tuh...
aku hanya mampu bersimpati je la kan..
dah lambat nk pi keja...
tapi aku sempat gak snap pic dia..
jadi paparazi plak pepagi nih...

mengisi masa lapang sementara tunggu 'abg polis' tuh bagi jalan..10 minit kena tunggu

No comments:

Post a Comment