alampauh

Wednesday, May 4, 2011

Sedetik LEBIH..( Part II )

Alkisahnya.....

KetAM oh KEtam..!

 Inilah sambungan dr post yg terdahulu...
salah satu agenda semasa aku ada kat penang ni ialah
nak makan NASI GORENG KETAM!!!
Dah lama aku tak makan kat tempat ni..
Bukan selalu pun aku pi sana..
ada la dalam 5-6 kali kot..
tapi sbb jarang ada kat tempat lain tu yg teringin nk pi tu..
lagi pun aku asyik promote suruh org pi jer...
jadi aku pun kena la pi jugak kan....

Ni ler kedai yang aku maksudkan...
'restoran' ni ada kat hujung jalan...
dah dekat kuala dah...bg yg besa pi juru tu,
'warung paksu' ada kat simpang jalan...kedai ni plak ada kat
huuuuujuuuuuuunnggg jalan...
mmg jauh skit ler dr simpang warung paksu tuh...

Bukan apa sj nk memenuhi 'permintaan' anak menakan aku nih...
tu yg dok kat tgh tuh...
alang2 mai, bawa mak aku skali...sbb mak aku tk pernah mai lagi...
so semua yg mai ni mmg target nk makan nasi goreng ketamlah...

lepas tu pelayan kedai tu mai...apa lagi masing2 order la..
"maaf la, ketam tak dak lagi..lepas maghrib baru ada" kata dia.
alamak...masing2 muka dah kecewa...jd semua tak tau nk order apa dah..
kempunan...lepas sorg, sorg, dok belek menu tu...sorg pun tk order...
budak pelayan tu pun pi amek order meja lain dulu..
lepas tu semua amek keputusan order je lah apa yg ada...nasi goreng sotong ke, udang ke...
asal boleh makan w/pun kempunan...
kami pun panggil la bdk pelayan tuh...
"ketam dah ada" kata dia
YESSSS!!!!.. semua muka jadi ceria balik...
apa lagi kemabali ke menu asal la..
"NASI GORENG KETAM 5!!" terus je order...
ayaq plak semua amek jus buah...GELAS BESAR!!!
tetiba budak tu patah balik tanya..."semua GELAS BESAR ke?"
"Yup, semua GELAS BESAR"

lepas tu tiba bab paling leceh la. Bab menunggu...aduh...apalagi...
ni ler antara aksi2 klu kena tunggu lama..selain sembang pot pet pot pet..
tak pun buat la apa yg hgpa suka...huhuhu

ni pun xtvt popular masa dok menunggu...
ye la kan...skrg nih, hp semua ada kamera...
so apa lagi, sesi bergambar ler..tambah2 plak bg yg ada blog kan..
hehehehe...mesti nk snap photo utk masuk blog.
lagipun sesia le kalau tk guna kamera tu...penat jer beli hp mahal2...
muhahahahahaaaa...

lebih kurang setengah jam...budak tu mai hantar ayaq..
mak aiiiii...BESARRRRR nyer gelas..
ni bukan gelas dah, dah kira anak jug dah ni..
semua org tengok jer kat meja kami..
mau tak nya...sampai lima gelas besar kat meja kami..
mak aku terkejut tgk gelas tu..sampai takut nk minum..
mmg tak sangka le gelas besar tuh..mau kembung minum ayaq..

patut la budak pelayan tu patah balik tanya..
rupa gelas besar mmg BEESAAR..
nk buat cmna kan...kita minum dullluuu...
huhuu..gerun gak tgk gelas tuh..

lepas tu budak tu mai hantar makanan...alamak....
bukan nasi goreng ketam la...yg mai MEE KETAM!!!!
kalau ikut mak aku dia suruh makan jer...tapi
yg len nk jugak nasi goreng ketam..
customer always rite kan...
apalagi mintak tukar ler...aduh kena tunggu lagi..
mak aku dah le nk balik awai..maklum la kan ayah aku tk brapa
sihat kat umah tu..
Lepas tu dpt satu idea...
dah malu nk mintak bungkus ayaq yg
mmg minum tk abih...baik mintak bungkus skali nasi goreng tuh..
so tk ler rasa malu sgt kan...

 jadi itulah kisah ketam...jauh2 pi konon nak makan..last2
tapau bawa balik...jauh2 pi, minum ayaq jer..
huhuhu..

2 comments:

  1. sedapnya nasi goreng ketam.. perrgghh.. aku dh x makan.. hg plak duk post dlm blog.. terliur terus..tp kat aloq staq ni aku x tau kt mana ada yg sedap..

    ReplyDelete
  2. hehehe...tu la...kat sini pun susah gak nk cari kedai yg sedap2...

    ReplyDelete