alampauh

Wednesday, April 6, 2011

RUMAH kena ROMPAK!!!

alkisahnya: Malang memang tidak berbaukan...takdir, rezeki semua ditangan Allah...maka hari ini terjadi lagi satu episod malang dalam hidup aku. Dalam pukul 3.30 petang dpt sms dari adik aku ygn rumah ada orang masuk....WHAT??? alamak...mcm-mcm benda dok berligar2 dalam otak aku time tuh...abis la...tetiba jadi tensen....dah la keja kat opis pun bnyk nk setelkan...tp terpaksa la jugak mintak timeoff kat manager aku tuh...dok kat opis pun tak sedap hati...dan dan hujan turun dengan lebatnya...cm tau-tau je kan perasaan berserabut aku. Tapi nk buat camna redah je la hujan lebat tuh...aku bawa moto tu tak ler sampai merempit sebab nak cepat sampai umah...aku kalau time2 hujan nih mmg bawa motor ala kadar je kelajuannya....fobia jatuh motor.... Then sampai umah tgk adik aku dah ada kat umah. Baru balik dari balai polis buat report. then aku pun masuk umah tgk apa benda yg hilang...huhuhu my precious laptop kena rampok!! abih la...semua benda yg ada dalam tuh aku tak buat backup lagi...huhuu @#%%$#$#....opsss... Pencuri tu masuk ikut siling dlm bilik aku...sah2 laptop aku terserlah dok dalam bilik tu, so jadi mangsa ler...HP sony ericson aku pun kena sapu...wargh...sayang arr hp tuh walaupun dah ada hp baru. Duit syiling adik aku pun kena sebat...satu balang penuh...mau ada dalam rm300 kot...yg lain2 tak tau la apa yg dia amek...rasa cm dia tergesa-gesa jer...duit rm5 kat lantai bilik aku dia tak amek plak...saja tinggal utk aku beli makanan kot...huhuhu...dah tu siap sempat plak 'melanggah' (minum) ayaq dalam petiais umah aku... So skrg nih aku hidup tanpa laptop yg sentiasa menjadi sebahagian dalam rutin harian aku...abih semua koleksi gambar aku...tu yang sakit hati tuh...ni pun taip guna laptop adik aku...laptop sekolah...so kerugian yang dianggarkan dalam rm3-4 ribu kot...ye la kan...bg org2 yg mcm aku nih bnyk tuh....hi penat pulak ler nk himpun duit...tp yg nasib baik nyer selamat ler dia tak cilok sekali aku punya keta. kunci keta dah ler ada tergantung kat tepi pintu jer...kira bernasib baik jugak ler...

Yang peliknya broadband aku dia tak amek plak. Padahal broadband tuh dh mmg tercucuk kat laptop aku. Siap dia pi cabut tinggal kat situ...agaknya pencuri nih tak tau IT kot...tak reti guna broadband...ataupun dia takut polis boleh kesan...boleh ker?? aku pun tak tau..Apapun bersyukurlah kepada ALLAH swt tak ada perkara yg lebih buruk berlaku...Doakan aku tabah menghadapi semua dugaan ini.


"ALLAH TAK AKAN MENDUGA MANUSIA MELAINKAN DENGAN DUGAAN YANG MAMPU DITANGGUNG OLEH UMAT-NYA"


@nan

4 comments:

  1. ishkk..asbestos punyer perompak...sabo yer jiran..ujian dari Allah nieh...nanti bonus tahun nieh kasik angkat laptop baru yer...

    ReplyDelete
  2. sian hg.. sabar la nan... dugaan hidup tu..

    ReplyDelete
  3. Nan umah kami kat penang pun kena rampuk gak...laptop cheq pun kena sebat uwaaaaa....frust gila gambaq anak masa kecik abis la...tak dak dah kenangan....geramnya...tapi btui cakap hang dugaan dari Allah....ada hikmah disebaliknya......

    ReplyDelete
  4. uik yanti...bila plak umah hg kena rompak...senasib la kita nih.. kat umah hang kan la ni ramai 'warga asing' dok berkelana kat situ...sabaq je la no..

    ReplyDelete