alampauh

Tuesday, February 15, 2011

KeNapa AkU SUka IT???

AlkiSAh:
SAlam MAuliDUR RAsuL..!!!
Assalamualaikum...
agak lama juga yer tk post kat sini..
So apa cerita nk taip nih eh?
Hah tadi beriya sgt nk taip kan..

hah ada satu cerita..
sapa sangkakan kemajuan IT nih ada bnyk
gak pekdahnya..le ya kan keburukan pun bnyk gak..
Tp yg nih aku nk ceta pasal apsal aku suka IT..

apsal aku suka...boleh jumpa kawan2 lama...
cuba bygkan masa dolu2...nk ke satu-satu tempat rasa cm jauh sgt..
ingat lagi mak aku ceta..kalau dr Penang nk ke KL..perghh!!
Mcm2 persiapan org buat...rebus telor la, ketupat la dan mcm2 lg
sbb jauh tu KL..berhari-hari amik masa..

skrg nih..ujung bulan kalau aku nk balik kg..
lepas keja jer terus pecuuutttt....hehehe...4 jam je..

aik apa plak kes kat atas ngan IT?...ooo tu nk ceta pasal kemajuan..
tp melalut skit...
hah sbb aku suka IT??, ada facebook...
ye la...dah bnyk member2 sekolah lama yg aku jumpa balik..
Ada yg dh bepuluh2 tahun tk jumpa...tup-tup jumpa dlm
FB.
bestkan...jumpa kawan lama...
kalau org dulu tu, mmg susah kan nk cari kawan2 lama..
jgnkan kawan, sedara yg pindah pun susah nk keep track.
skrg ni macam2 ada...telefon bukan setakat dgr sora,
dah bole nampak muka...klau nk ceta bab alat telekomunikasi nih..
mmg tak abih la...

Mlm td aku jumpa sorang lagi member satu kelas
masa kat sekolah teknik...dh lama gk aku dok cari dia...
rupa2nya dia pakai nickname la utk FB dia..padahal dah lama
dia ADD aku... hehehe...

Dan sekarang mari kita tgk antara member2 lama yg berjaya
di jejaki dalam JEJAK KASIH FB ni...

Dia ni dulu aku paggil pak berahim, rapat gak la dlm kelas dulu...















dlm pic ni ada gak member satu
kelas masa teknik dulu...jd pilot khabarnya
(dh try cr pic dia pakai uniform
tp tk jumpa..last2 boh je la pic ni)








ni plak sorang lagi budak kelas aku dulu...masa kat teknik gak..merican, betoi kot aku eja nama dia.. skrg nih kat LEBANON, sama ngan pak berahim...









hmm tiga pic kat atas member aku yg dah jd tentera, satu kelas masa kat TEKNIK PENANG...hhmmm dulu kelas aku tuh antara kelas2 anak hantu sekolah...sebut jer kelas JENTERA...cikgu dah tau dah cmna perangai bdk2 dia. Mmg tk sangka ye ada gak yg berjaya sampai cm nih...mmg aku TABIK spring la...toing..toing..toing....(hehehehe dlm tentera ada ke tabik spring nih )



Ni pulak Reunion Old Frees Batch 96. W/pun aku sekolah tu sampai tgktn 3 jer..tp kenangan dan pengalaman dgn depa semua nih mmg best. Ni ada yg tk pernah jumpa dah lebih dari 15 tahun dah..lama kan...selepas lebih dari 15 tahun tuh....ni gathering masa tahun baru cina yg lepas..ada dlm 22-24 org kot yg mai (3/2/2011)



Dan yang ni paling dasyat la...reunion x-SKPTK...Sekolah Kebangsaan Permatang To' Kandu...ni ada yg lebih 20tahun tak jumpa..setengah tu aku dh tak ingat nama dah.










"kepada semua sahabat yg pernah bersama mengharung suka duka dalam menuntut ilmu, semoga semuanya berjaya dlm hidup dan ikatan ukhwah ini berkekalan..."...Aznan bin Saad


Kesimpulannya, kebaikkan atau keburukan IT@teknologi bergantung pada diri kita sendiri. Kalau kita guna utk kebaikan maka baiklah jadinya...sekiranya sebaliknya itu terpulang pada akal dan iman masing2 yg dianugerahkan Ilahi...



No comments:

Post a Comment